Potrebujete pomoc?
Máte nejakú otázku alebo problém? Neváhajte nám napísať. Odozva od nás Vám príde na zadaný e-mail, preto dbajte na správne vyplnenie. Kolegovia vám odpovedia v pracovných hodinách.
Zadajte Vaše meno: Zadajte Vašu e-mailovú adresu:

jumpsport@jumpsport.sk | MIER: +421 910 901 619
Otvorené PO - PI 10:00 - 18:00 | SO: 09:00 - 13:00

Nový Specialized Epic FSR 2018 – XC full, ktorý opäť posúva latku smerom hore

 

Rok 2018 sa ponesie v znamení mnohých ultimátnych noviniek. O pozornosť všetkých moutainbikerov sa hlási nová generácia legendárneho pretekárskeho biku ovenčeného nespočetnými vavrínmi (nielen) v pretekoch svetového pohára. Zoznámte sa prosím, nový Epic FSR prichádza!

 

Na oko rovnaký, no celkom iný


Aktuálna generácia celoodpruženého biku Specialized Epic FSR pomaly nadsluhuje svoj 4-ročný cyklus a dlhoočakávané predstavenie nového modelu na rok 2018 sa naťahovalo viac ako bolo pôvodne avizované. 



Napriek nespornej tvarovej príslušnosti k radu Epic, nezostal u nového Epica kameň na kameni. Okrem upravenej geometrie sa citeľné úpravy dotkli okresania rámu a celkom novej generácie inteligentnej riadiacej jednotky zadného pruženia pod názvom Brain 2.0. Poďme si všetky novinky popísať postupne a podrobne...



Upravený rám a geometria pre ešte ostrejšie nasadenie


Určite poznáte to klišé, že nový model je ľahší, tuhší a lepšie ovládateľný... Nový Epic z hľadiska PR informácií nie je výnimkou, no marketingové tvrdenia značky Specialized celkom presvedčivo potvrdzujú hodnoty a údaje v tabuľkách. Dizajnéri sa pri tvorbe rámu inšpirovali pevným modelom Epic HT a výsledkom je karbónový rám, ktorý je o 345 g ľahší ako jeho predchodca. V prípade hliníkového modelu sa váhová úspora pohybuje až na úrovni 525 g len na samotnom ráme. Najväčšie úspory sa dosiahli na hmotnosti zadnej stavby, ktorá je kompletne z karbónu, vrátane pätiek a neobsahuje žiadne hliníkové časti a vložky. Hmotnosť rámu v najvyššej špecifikácii S-Works je teda 1 883 gramov. Pochopiteľne, vrátane tlmiča s Brainom a zadnou pevnou osou. Hliníkové modely ťažia zasa z novej technológie zvárania SmartWeld, ktorá umožňuje použitie tenších trubiek a menších zvarov. A aby som nezabudol na údaj o tuhosti, predný rámový trojuholník je o cca 20% tuhší.



Geometria


Trate svetového pohára sú v porovnaní s obdobím spred štyroch rokov omnoho technickejšie. Tento trend samozrejme reflektuje aj voľba geometrie, ktorá si prešla viacerými úpravami. Predný rámový trojuholník sa natiahol o 10 mm a približne o túto istú hodnotu sa na revanš skrátil predstavec. Hlavový uhol je položenejší a zadná stavba má dĺžku 435 mm. Zmenil sa aj vnútorný priemer sedlovej trubky, ktorá prešla z 27,2 mm na 30,9 mm. Táto zmena umožňuje osadenie biku teleskopickou sedlovkou prakticky ľubovoľného výrobcu, a to napriek tomu, že v základe sú biky osadené pevnou sedlovkou. Zdvih vzhľadom na výkonnostné XC a maratónske použitie zostáva zachovaný na 100/100 mm. Zaujímavou zmenou je aj skrátenie offsetu vidlice (tzv. rake) z 51 na 42 mm, čím sa prenesie viac váhy jazdca na predné koleso, čoho dôsledkom je benefit v oblasti trakcie a stability.



Nový Brain – celkom nový koncept


Po pätnástich rokoch, kedy sme sa s každou novou generáciou mohli stretnúť s drobnými vylepšeniami, sa so starými Brainom musíme definitívne rozlúčiť. Nahrádza ho nový koncept Brain 2.0, ktorý je umiestnený za strmeň zadnej brzdy, má kompaktnejšie o 20 g ľahšie telo doplnené o AutoSag a SpikeValve komoru, ktorá reguluje priebeh chodu tlmiča a jeho zanorenie pri väčšom náraze. SpikeValve okrem iného obsahuje aj okruh s regulátorom nízkorýchlostnej kompresie. Jednotka Brain nesie logo RockShox, ktorý je dvorným dodávateľom vidlíc a tlmičov
s „mozgom“. Výsledkom celej tejto snahy je lepšia trakcia a citlivejšie odpruženie.



Nezostal kameň na kameni


Napriek tomu, že nový Epic FSR sa môže javiť len ako facelift starej generácie, v skutočnosti nezostal kameň na kameni. Dizajnéri nepočítali s ničím iným ako použitím jednoprevodníkových sád, čoho dôkazom je aj totálna absencia akýchkoľvek úchytov prešmykača a príslušnej kabeláže.

Zásadnou zmenou je aj odstránenie čapu zadnej stavby, čím je de facto nové FSR-ko prepákovaný jednočap typu Zero-pivot, kde funkciu jedného čapu nahrádza prepružovanie materiálu zadnej stavby v rozmedzí cca 5 mm. Všetky FSR-ká sa dočkali aj pozitívneho down-gradingu, ktorým je upustenie od použitia bezzávitového štandardu stredového zloženia Press-Fit, ktoré nahradil užívateľsky prívetivejší závitový typ Hollowtec II, resp. GXP. Domáca výmena stredového zloženia tak bude opäť o poznanie jednoduchšia. Vnútorné vedenie hadice zadnej brzdy reťazovou vzperou v prípade karbónových modelov je tiež prvkom, ktorý je nový. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je pochopiteľne prítomnosť boost osiek, ktoré navyšujú tuhosť a šetria gramy absenciou pačiek. V prípade defektu kolesa tak povolíte iba 6-milimetrovým imbusovým kľúčom.



Čistokrvná pretekárska strela akou je Epic FSR, nenecháva rozhodne nič na náhodu a posúva limity váhových úspor a efektivity odpruženia na novú úroveň. Podrobnejšie informácie o cenách a komponentovej výbave môžete nájsť na stránke specialized.com/sk/cs/new-epic a už z produktových fotografií je zrejmé, že sa môžeme tešiť minimálne na novú 12-rýchlostnú sadu SRAM GX Eagle, kolesá Roval s bezdušovou kompatibilitou a komponenty kanadskej kultovky Race Face.

 
 



Specialized novým modelom fullu Epic FSR nastavil latku opäť o niečo vyššie, čo naznačuje, že s týmito bicyklami sa s vysokou pravdepodobnosťou budeme na maratónskych tratiach stretávať budúcu sezónu pomerne často.
 

 

Predajňa JUMP SPORT

Študentská 1, Galla Centrum
Košice 04001
Mobil: +421 910 901 619
Email: jumpsport@jumpsport.sk
Otváracia doba:
Po - Pi: 10:00 - 18:00 hod,
Sobota: 9:00 - 13:00 hod
Garancia kvality
Garancia kvality
Rychlé vybavenie objednávky
Rychlé vybavenie objednávky
Odborné poradenstvo
Odborné poradenstvo
Týždenná ponuka