MYSLITE NAJRÝCHLEJŠIE: Epic World Cup je najrýchlejší XC pretekársky bicykel na svete na hladkých až stredne technických tratiach vďaka svojej bezkonkurenčnej kombinácii efektivity, kontroly a nízkej hmotnosti. Najlepšie to povedal majster sveta Christopher Blevins: "Táto vec mi dáva všetko, čo by som mohol od hardtailu chcieť, plus ovládanie a schopnosť úplného odpruženia." Všetko, čo bolo potrebné na vytvorenie tohto rýchlostného stroja, bol úplne integrovaný prístup k vývoju, vynájdenie nového radikálneho šoku a štyri desaťročia víťazných skúseností v teréne.
REFERENČNÝ RÁMEC: Aby sme dosiahli maximálnu rýchlosť prostredníctvom nemilosrdne efektívneho prenosu sily a precíznej manipulácie, náš inžiniersky tím stanovil a dosiahol nové štandardy v torznej tuhosti a tuhosti BB. Tento výkon si vyžadoval integrovaný vývojový prístup, ktorý spájal štrukturálne vynikajúce usporiadanie s dvojitým diamantom s tlmičom uloženým vo vnútri hornej trubice a zakončil najsofistikovanejším kompozitným usporiadaním v histórii Specialized.
ŠOKUJÚCICH RÝCHLO: Tím Specialized Ride Dynamics vymyslel a vynašiel revolučnú technológiu tlmenia pre Epic World Cup, ktorá dáva jazdcovi efektivitu a rýchlu odozvu hardtailu PLUS ovládanie, schopnosti a hybnosť plného odpruženia – to všetko s jednoduché nastavenie. Tlmič SID Deluxe WCID, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou RockShox, využíva jedinečné nezávisle nastaviteľné kladné a záporné vzduchové pružiny, ktoré poskytujú vyhľadávané „zacvaknutie“ hardtailu v kombinácii s odpustením, ktoré pohltí terén, a možnosťou jednoduchého prispôsobenia nastavenia pre špecifický kurz alebo ladenie podľa preferencií jazdca a pocitu. Nastavte ho napevno a jazdí ako hardtail alebo ho otvorte a máte trhací stroj na drvenie kúskov. Nie ste však obmedzení len na „otvorené a zatvorené“, jednoduchá povaha jeho nastavenia umožňuje jazdcovi nastaviť spektrum od pevných po mäkké.
DIEROVANIE NAD SVOJU KATEGÓRIU: 75 mm zdvih zadnej časti Epic World Cup poskytuje ovládanie a schopnosti oveľa dlhšieho cestovného bicykla. Pretože je navrhnutý tak, aby sa na ňom jazdilo na vrchole alebo blízko neho, prináša rovnaký pozitívny zdvih ako 100 mm cestovný bicykel s 25 % priehybom. Pre ďalšiu optimalizáciu výkonu odpruženia tím Specialized Ride Dynamics vyladil tuhosť pružiny tak, aby bola relatívne plochá v strednom zdvihu, aby zvládla väčšinu nárazových síl ako dlhší cestovný bicykel. Vďaka svojej veľkej veľkosti je vlastný Mega Jounce Bumper „najprv v odvetví“ a zohráva kľúčovú úlohu pri hladkom riadení zdola na najväčšie dopady.
STRATILI SME MYSL? TYP: Zatiaľ čo nový a prelomový tlmič SID Deluxe WCID poskytuje jedinečnú kombináciu podpory a poddajnosti v zadnej časti, BRAIN je stále živý a zdravý vo vidlici. Jeho technológia Position-Sensitive umožňuje jazdcom prehýbať sa do 15 mm vidlice pre vyváženú jazdu, poskytuje pružnú poddajnosť malých nerovností a pevnú platformu na šliapanie bez potreby diaľkového uzamknutia alebo preklápania pák.
HMOTNOSŤ SA KONČÍ: S hmotnosťou rámu iba 1 915 gramov (natretý tlmičom a všetkým hardvérom) vyniká Epic World Cup od najľahších konkurentov. To znamená rýchlejšie zrýchlenie, efektívnejšie stúpanie a agilnejšie ovládanie. A to všetko prispieva k rýchlosti. Dosiahli sme ľahkú a neuveriteľnú tuhosť Epic WC uplatnením toho, čo sme sa naučili pri vývoji nášho Aethos, najľahšieho sériovo vyrobeného cestného rámu, aký bol kedy vyrobený, konkrétne pokročilého kompozitného usporiadania a tvarov trubiek.
Úplne nový rám Epic World Cup je vybavený technológiou odpruženia vyvinutou Ride Dynamics a 75 mm optimalizovaným zdvihom zadného kolesa. Vďaka svojej šokovej technológii poskytuje Epic World Cup bezkonkurenčnú účinnosť pedálov a je pripravený na tie najdrsnejšie zjazdy, aké naň môžete hodiť – nie sú potrebné žiadne blokovacie spínače.
Prevodovka SRAM GX stavia na tom, čo špičkoví jazdci potrebujú v oblasti výkonu radenia a robustnosti, vďaka čomu je dokonale prispôsobená brutálnym požiadavkám moderných pretekov Cross Country.
Úplne nová vidlica SID SL BRAIN poskytuje 110 mm tlmenie nárazov a zároveň rozlišuje vstupy od zeme alebo jazdca a poskytuje maximálnu efektivitu.
Ručne vyrábané karbónové kolesá Roval Control, pochádzajúce z dlhej línie svetového pohára, sú vybavené moderným 29 mm bezhákovým ráfikom s vnútornou šírkou, ktorý maximalizuje pevnosť, jazdnú kvalitu a odolnosť a zároveň udržuje hmotnosť na minime.
FRAMESET
- Frame
- Fact 11m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel
- Seat Binder
- Specialized Alloy 34.9, Steel Bolt
- SWAT
- SWAT EMT Cage-Mount Tool
SUSPENSION
- Fork
- RockShox SID SL BRAIN, Top-Adjust Brain damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 110mm Travel
- Rear Shock
- RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm
COCKPIT
- Saddle
- Body Geometry Power Sport, steel rails
- Handlebars
- Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
- SeatPost
- Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm
- Grips
- Specialized Trail Grips
- Stem
- Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
BRAKES
- Front Brake
- SRAM Level Bronze, 2-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 180/160mm rotor
- Rear Brake
- SRAM Level Bronze, 2-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 160mm rotor
DRIVETRAIN
- Shift Levers
- SRAM POD AXS controller
- Chain
- SRAM GX Eagle
- Cassette
- SRAM XS 1275, 12 speed, 10-52t
- Bottom Bracket
- SRAM DUB Threaded Wide
- Crankset
- SRAM GX Eagle, DUB, 170/175mm, 34t
- Rear Derailleur
- SRAM GX Eagle Transmission
- Chainrings
- Alloy, 34t
WHEELS & TIRES
- Rear Hub
- DT Swiss 350, 6-bolt, DT Swiss Ratchet, 12x148mm thru axle, XD freehub body, 28h straight-pull
- Spokes
- DT Swiss Competition Race Straight-pull
- Front Tire
- Specialized Fast Trak, Control Casing, T7 Compound, 29x2.35
- Rims
- Roval Control Carbon, offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 28h
- Front Hub
- DT Swiss 350, 6-bolt, 15mm Thru-axle, 110mm spacing, 28h straight -pull
- Rear Tire
- Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
- Inner Tubes
- Specialized Turbo Tube
WEIGHT
- Weight
- 10.5kg (23 lb, 2.4 oz)
- Weight Size
- MD