Horská cyklistika a cestná cyklistika sú dve najobľúbenejšie športové disciplíny, pokiaľ ide o cyklistov. A čo by ste povedali na prepojenie týchto dvoch segmentov? Nemožné? A napriek tomu! Gravel alebo tiež koleso na štrkové cesty si získava stále viac sŕdc rôznych cyklistov. Preto sa otvorte novinkám a zamilujte si ho. Zaručujeme, že do Kross esker 6.0 sa určite zamilujete. Je to koleso, vďaka ktorému objavíte úplne nový svet.
KROSS esker 6.0 v roku 2021 je pokračovaním myšlienky, ktorá nás viedla pri navrhovaní predchádzajúcich modelov tohto expedičného bicykla. Jedná sa o nový, odolnejší lak a premyslený pohon. Vylepšili sme aj veľa malých, neviditeľných detailov, ktoré zlepšia váš jazdný komfort na akomkoľvek type povrchu. Sme si istí, že nová verzia tohto kola bude rovnako - ak nie - zábavnejšie než predchádzajúce ročníky.
Prispôsobené terénnym potrebám
Až donedávna neexistovalo žiadne vybavenie pre bicykle prispôsobené potrebám kolies pre štrkové cesty. Avšak Shimano GRX zmenil tvár tohto segmentu bicyklov a umožnil uvoľnenie ciest od cestných zadných prehadzovačiek, ktoré boli odobraté MTB kolesám. Teraz, ako v prípade gravel kola, môžete ťažiť z výhod oboch svetov súčasne. Kross esker 6.0 je vybavený kompletnou skupinou Shimano GRX, ktorá pracuje v systéme 2x11. Tiež hydraulické kotúčové brzdy sú malým umeleckým dielom pochádzajúci z krajiny vychádzajúceho slnka. Na rozdiel od Sakury japonskej višne, Kross esker 6.0 nekvitne len pár mesiacov a iba po chvíli jeho život minie. Po nasadnutí na jeho sedlo, budete chcieť, aby tento okamih trval večne. Ráfiky DT Swiss boli základom, na ktorom sme stavali naše kolesá. Vybavili sme ich preverenými obľúbenými Riddler pneumatikami o šírke 37 milimetrov.
Technológie, ktoré zaisťujú zábavu mimo civilizácie
Rám Kross esker 6.0 je vyrobený z aluminium Superlite . Táto zliatina sa v dôsledku tepelného spracovania vyznačuje vysokou pevnosťou a odolnosťou proti preťaženiu. Najdôležitejšou výhodou je nízka hmotnosť. Okrem toho sú trubice rámu na najmenej exponovaných miestach trojito tepané, aby sa znížila jeho hmotnosť. Okrem toho boli zadné trojuholník a karbónová vidlica vybavené pevnou nápravou, ktorá pomáha znižovať množstvo servisné práce pri výmene kolies. Pri navrhovaní rámu sme sa rozhodli ho vybaviť vnútorným vedením káblov. Vďaka tomu koleso vyzerá esteticky a úhľadne, čo z neho robí vynikajúci prostriedok pre dochádzanie do práce. Takýto systém vedenia káblov nám tiež umožní znížiť riziko poškodenia kábla počas jazdy v teréne.
Voľba rámu pre KROSS bicykle
Rám a vidlice
FINÁLNY LAK MATOWY
RÁM ALUMINIUM SUPERLITE
VIDLICA CARBON
ZDVIH BRAK
TLMIČ BRAK
ROZMERY TLMIČA BRAK
pohon
PREŠMYKAČ SHIMANO GRX RX810
MENIČ SHIMANO GRX RX810
PREHADZOVAČ SHIMANO GRX RX600
KĽUČKY SHIMANO GRX RX600
PREVODNÍKY 46T-30T / 175MM
KAZETA / VOĽNOBEŽKA SHIMANO 105 HG700
ROZSAH KAZETY 11-34T
POČET PREVODOV 22
STRED SHIMANO BSA BB-RS500
REŤAZ SHIMANO HG601
kolesá
NÁBOJ PREDNÝ SHIMANO RS470 12X100
NÁBOJ ZADNÝ SHIMANO TIAGRA RS470 12X142
RÁFIKY DT SWISS R500
PNEUMATIKY WTB RIDDLER 700X37 COMP TAN
brzdy
PREDNÁ BRZDA SHIMANO GRX RX400
ZADNÝ BRZDA SHIMANO GRX RX400
BRZDOVÉ PÁČKY SHIMANO GRX RX600
BRZDOVÉ KOTÚČE SHIMANO RT30 (160)
komponenty
RIADIDLÁ ALUMINIUM 440 MM 31.8
PREDSTAVEC ALUMINIUM 90MM / 31,8 / 7 °
SEDLOVÁ KONZOLA ALUMINIUM SP-218
RIADIDLÁ FSA NO.42 / ACB; 1-1 / 8 "-1,5"
MADLA FIZIK TERRA MICROTEX